Дистанційне навчання
Лев Толстой . "Анна Кареніна"
Урок №18
Урок №18
Тема уроку
Суперечливий образ Анни
Словникова рбота
Художній образ– створена засобами мови узагальнена картина реальної дійсності або переживань митця у формі конкретного, життєво повного явища.
Сім’я «неправильна»
|
Сім’я «правильна»
|
Сім’я Анни та Олексія Кареніних: побудована з розрахунку, без кохання. Чоловік старший на 20 років.
Сім’я Анни і Вронського: побудована на коханні, але не узаконена, тому не визнається в суспільстві, засуджується. Стає тягарем для всіх: Вронський не може себе повністю присвятити сім’ї; Анна страждає від ізоляції в суспільстві, від розлуки із сином, від ревнощів.
Сім’я Облонських: Стіва постійно зраджує, Доллі змушена миритися
|
Сім’я Левіна і Кіті: ґрунтується на коханні й вірності одне одному; мають близькі погляди на сімейне життя
|
Висновки. І Каренін, і Анна були сиротами, не мали в дитинстві сім’ї. Вронський виховувався в Пажеському корпусі, адже мати, «світська левиця», займалася тільки собою. Отже, навички сімейного життя, сімейні традиції не були в них закладені змалку, і це не сприяло створенню міцних власних сімей. Велике значення мало також розвинене чи не дуже розвинене почуття обов’язку та багато інших факторів.
Проблемне запитання
Чи можна вважати образ Анни Кареніної суперечливим? Чому?
Дати відповіді на питання
- Чому Анна вийшла заміж за Кареніна? Чи кохав він Анну?
- Чим було наповнене життя Анни до зустрічі з Вронським?
- Чим відрізнялася вона від світського середовища? Якою є душа героїні?
- Чи щиро Анна покохала Олексія Вронського?
- Коли і яким чином почуття Анни до Вронського стали зрозумілі всім?
- Як ставилася Анна до сина, доньки? Чому?
- Як би ви схарактеризували ставлення героїні до Кареніна? Чи змінювалося воно протягом роману?
- Чому Кіті називає сім’ю Анни і Вронського «неправильною»? Як сприймає їх світ?
- Чи була героїня щаслива з Вронським? Чому?
- У чому головна причина її страждань?
- Як вищий світ оцінив спільне життя Анни і Вронського? Чому? (Суспільство не пробачило Анні, що в боротьбі між почуттям і обов’язком перемогло кохання до Вронського.)
- Які причини самогубства героїні? Хто винен у її смерті? Якби Анна не кинулася під поїзд, чи розлюбив би її Вронський
Висновки
- Образ Анни Кареніної надзвичайно глибокий. У ньому відображені страждання порядної, чесної людини, що посміла порушити правила «світського етикету». Обдарована, жива, вразлива, горда, Анна не вміє обманювати і не хоче лицемірити. Вона не хоче більше фальші і прагне справжнього життя. Анна стала дружиною людини, котра мала справу лише «з відображенням життя» (цей шлюб був влаштований її тіткою), але, зустрівши Вронського, вона хоче кохати відкрито, щиро, вірно. Проте у романі ми бачимо й іншу Анну, в почуттях якої «було щось жорстоке, чуже, бісівське». Толстой, як реаліст і тонкий психолог, пояснює трагічну приреченість кохання Анни і Вронського не лише зовнішніми причинами – згубним впливом суспільства, а й суто внутрішніми, що приховані в душах героїв.
- «...чому ж не погасити свічку, коли дивитися більше нема на що.., коли гидко дивитись на все це...»,- роздумує Анна, - «Туди! - казала вона собі, дивлячись у тінь вагона, - туди, на саму середину, і я покараю його і врятуюсь від усіх і від себе...»
- Змальовуючи образ Анни, Толстой постійно використовує внутрішній монолог як засіб зображення стану душі героїні. Причому цей монолог являє собою не стільки логічні думки, скільки почуття, відчуття, передчуття, тобто те, що «не підвладне свідомості, туманне і напівсформульоване», те, що заховане у підсвідомості.
- Таким чином, за допомогою внутрішнього монологу Толстой відображає «той хаос, що панує в душі Анни Кареніної. У цьому романі Лев Толстой змалював трагедію молодої жінки, яка хотіла досягти справжнього щастя і загинула під гнітом фальшивої і бездушної моралі світського суспільства».
Спробуй! Ти зможеш!
Вставте у висловлювання Ф. Достоєвського пропущене слово із запропонованих і прокоментуйте: «Анна Кареніна» — сама досконалість як художній твір, що… … .так до речі, і такий, з яким не може нічого … … .в європейських літературах нинішньої епохи».
Слова для довідки:
а) пропустив, побачити;
б) пішов, досягнути;
в) з’явився, зрівнятися;
г) наблизився, поліпшити.
Немає коментарів:
Дописати коментар